گارگاه مدیریت توسعه پایدار روستایی
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: z.soltani@scu.ac.ir | مرتبة علمی: استادیار | نام و نام خانوادگی استاد: زهرا سلطانی |
نیمسال تحصیلی : 99-98
| گروه: جغرافیا وبرنامه ریزی شهری | دانشکده: ادبیات و علوم انسانی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: گارگاه مدیریت توسعه پایدار روستایی | دورة تحصیلی: ارشد
|
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: درس تخصصی
| ||
هدف کلی: آشنایی و فراگیری تدوین یک طرح تحقیقی، جمع آوری داده ها واطلاعات، تحلیل داده ها و ارائه راه حل ها برای مسائل ومشکلات پیش روی مدیریت توسعه پایدار روستایی
| ||
اهداف یادگیری: از دانشجویان انتظار می رود که پس از اتمام دوره توانایی بررسی و تجزیه و تحلیل حداقل یکی از مسائل و مشکلات روستایی را با دیدگاه مدیریت توسعه پایدار روستایی داشته باشند.
| ||
رفتار ورودی: انتظار می رود دانشجویان با مفاهیم و مبانی نظری مرتبط بامدیریت توسعه پایدار روستایی و همچنین کار با نرم افزارهای تخصصی مرتبط بارشته خود را آشنایی داشته باشند. | ||
مواد و امکانات آموزشی: وسایل وتجهیزات کارگاهی، اسلاید، نرم افزارهای آموزشی، نقشه.
| ||
روش تدریس: ترکیبی از سخنرانی، بحث های گروهی و راهنمایی در ایفای نقش دانشجویان جهت انجام پروژه عملی درس. طرح اولیۀ عنوان د رس هر جلسه (نوشتن واژگان کلیدی بر تخته). پرسش از دانسته های دانشجویان (نوشتن تیتر وار نظرات دانشجویان بر تخته). طرح درس به صورت پرسش و پاسخی و ردّ و اثباتی با دانشجویان. ایجاد فضای گفتگو و مناظره بین دانشجویان دربارۀ مطلب هر جلسه.
| ||
وظایف دانشجو: مشارکت در مباحث نظری و گروهی همچنین تعریف و انجام کار عملی درس متناسب با مباحث کارگاه
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی: ارزبابی بر اساس سوالات کتبی از مباحث درس و ارزیابی پروژه عملی درس | ||
| ||
منابع درس:
منابع جهت مطالعه بیشتر:
|
آدرس ایمیل: z.soltani@scu.ac.ir | مرتبة علمی: استادیار | نام و نام خانوادگی استاد: زهرا سلطانی |
نیمسال تحصیلی : 99-98
| گروه: جغرافیا وبرنامه ریزی شهری | دانشکده: ادبیات و علوم انسانی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: گارگاه مدیریت توسعه پایدار روستایی | دورة تحصیلی: ارشد
|
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: درس تخصصی
| ||
هدف کلی: آشنایی و فراگیری تدوین یک طرح تحقیقی، جمع آوری داده ها واطلاعات، تحلیل داده ها و ارائه راه حل ها برای مسائل ومشکلات پیش روی مدیریت توسعه پایدار روستایی
| ||
اهداف یادگیری: از دانشجویان انتظار می رود که پس از اتمام دوره توانایی بررسی و تجزیه و تحلیل حداقل یکی از مسائل و مشکلات روستایی را با دیدگاه مدیریت توسعه پایدار روستایی داشته باشند.
| ||
رفتار ورودی: انتظار می رود دانشجویان با مفاهیم و مبانی نظری مرتبط بامدیریت توسعه پایدار روستایی و همچنین کار با نرم افزارهای تخصصی مرتبط بارشته خود را آشنایی داشته باشند. | ||
مواد و امکانات آموزشی: وسایل وتجهیزات کارگاهی، اسلاید، نرم افزارهای آموزشی، نقشه.
| ||
روش تدریس: ترکیبی از سخنرانی، بحث های گروهی و راهنمایی در ایفای نقش دانشجویان جهت انجام پروژه عملی درس. طرح اولیۀ عنوان د رس هر جلسه (نوشتن واژگان کلیدی بر تخته). پرسش از دانسته های دانشجویان (نوشتن تیتر وار نظرات دانشجویان بر تخته). طرح درس به صورت پرسش و پاسخی و ردّ و اثباتی با دانشجویان. ایجاد فضای گفتگو و مناظره بین دانشجویان دربارۀ مطلب هر جلسه.
| ||
وظایف دانشجو: مشارکت در مباحث نظری و گروهی همچنین تعریف و انجام کار عملی درس متناسب با مباحث کارگاه
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی: ارزبابی بر اساس سوالات کتبی از مباحث درس و ارزیابی پروژه عملی درس | ||
| ||
منابع درس:
منابع جهت مطالعه بیشتر:
|